Levertijden? Een mededeling vanuit het WIH – HQ!

Wat is de levertijd? Toch wel de meest gestelde vraag aan onze klantenservice. En dat snappen we, heel goed! Maar er is wat aan de hand in de wereld: Corona heeft het één en ander veranderd en in de war geschopt. Ook wij hebben daar last van. Vandaar hierbij even een uitleg en toelichting:

Om te beginnen is de vraag naar meubelen (o.a. door het vele thuiswerken) wereldwijd enorm gestegen. Door de lockdown komt daar een gigantische logistieke golf bovenop: PostNL verwerkt inmiddels 90% meer pakketten dan begin dit jaar (bijna dubbel zoveel!). En door deze sterk verhoogde vraag lopen bij fabrieken de levertijden op. Ook is er schaarste ontstaan in de grondstoffen (o.a. foam, hout, staal) en er is een groot tekort aan containers in het Verre Oosten waar veel van de fabrieken staan.

Kortom: de levertijden lopen op en worden steeds vaker onvoorspelbaar. Banken en stoelen met een levertijd langer dan 10 weken zijn geen uitzondering meer in onze webshop, helaas. En als die levering over 10+ weken dan binnenkomt, is de complete bestelling bovendien vaak al uit-/doorverkocht voordat deze goed en wel door ons is uitgeleverd.

Dus, wacht je met bestellen op kortere levertijden? Dat zien wij voorlopig niet gebeuren! Sterker nog; de levertijden gaan verder oplopen, echt waar. Zo ook de verkoopprijzen: in het eerste kwartaal 2021 zullen bijna alle artikelen op onze website in prijs omhoog gaan.

Sorry! Het is niet anders. Maar een gewaarschuwd mens, telt voor 2! Of 3! Hoeveel je wilt…

Shop ze! En hopelijk tot ziens, straks weer in onze winkels.

PS: de verwachtte levertijd staat bij ELK product op onze website apart vermeld; precies boven de bestelknop!

Chat openen
Hallo, kunnen we je helpen?