FAQ

Waarom vermelden jullie geen 'exacte' leverdatum?

Veel van de onvoldoende-reviews bij onze concurrenten, komen omdat beloften aan de klant niet waargemaakt worden. En weet je: daar hebben wij ook een hekel aan! De artikelen in onze webshop, liggen bij verschillende leveranciers en/of in meerdere magazijnen, en elk met zijn eigen leverschema en transporteur. Bovendien kan je een gecombineerde order bestellen: dat maakt het soms best wel gecompliceerd. Daarom behandelen wij elke order handmatig om de snelste levering te organiseren waarna we je informeren over wanneer je bestelling wordt geleverd. Zo dus, vandaar. Lees maar: reviews!

Betekent “levertijd ca. 5 weken” dat het bezorgen 5 weken duurt?

Nee, gekkie, natuurlijk niet! Het betekent dat we over ca. 5 weken het product weer in het magazijn op voorraad hebben waarna wij als de wiedeweerga aan het werk gaan om het zo snel mogelijk bij jou af te leveren.

Levertijd: uit voorraad leverbaar. Heb ik mijn bestelling dan morgen in huis?

Soms wel, soms niet. Voor bijna alle artikelen geldt bij “uit voorraad leverbaar” dat het product in onze winkels of in één van de magazijnen op voorraad is. Dan moet het wel nog verzonden en geleverd worden: het bezorg- en afleverproces is de bottleneck waar we allemaal keihard aan werken maar wat niet zomaar “next-day” is. Bovendien worden heel veel van onze meubels, op afspraak door een bezorgdienst geleverd: zij nemen vooraf contact op om een afspraak te plannen. Meer lees je hier. Ohja: (zelf) afhalen vanuit het magazijn is helaas niet mogelijk.

Ergens anders staat een artikel goedkoper geprijsd. En nu?

Dat kan: het is soms niet bij te houden! Maar, What is Hip wil graag alle artikelen voor de laagst mogelijke prijs aanbieden. Dus, heb je jouw gewenste artikel ergens anders voor een lagere prijs gezien? Mail of app dan naar onze klantenservice met een link naar deze prijs/aanbieding. In bijna alle gevallen zullen we je het product voor dezelfde prijs aanbieden.

Kan WIH jouw bestelling ook later leveren?

Sure, geen punt! Want welke aannemer houdt zich nou wel aan de planning? Wij slaan gratis jouw bestelling voor je op, totdat je het wilt (en kan) ontvangen. Hierin zijn wij coulant tot maximaal 12 weken; we zijn tenslotte geen pakhuis.

Wil je bijvoorbeeld een bank op een speciale (wens-)datum geleverd hebben: ook dat kan. Vermeld de gewenste leverdatum bij de bestelnotities tijdens het afrekenen en wij houden daar rekening mee!

BTW ja of BTW nee?

Alle prijzen op onze website genoemd, zijn inclusief BTW. Afhankelijk van het product, is dat 21% of 9%.

Als bedrijf vanuit België kan je bij ons zonder BTW bestellen: wanneer je een geldig Belgisch BTW-nummer opgeeft (bij de bestelnotities) dat overeenkomt met het factuur- én afleveradres in België, vervalt de Nederlandse BTW. In zoverre: wij zullen na je bestelling de BTW terugstorten (op de rekening waarmee is betaald) als je eveneens bij de bestelnotities aangeeft BTW-restitutie te willen. Wij maken uiteraard dan ook een aangepaste factuur op, zonder de Nederlandse BTW.

De What is Hip kortingscode

Wij van What is Hip hebben altijd leuke acties en kortingen voor onze klanten. Bijvoorbeeld winkelkorting, sale, gratis verzending vanaf € 20 en/of onze superbulkkorting op stoelen.

Op onze website kan je ook een kortingscode verzilveren. Dat werkt heel simpel: plaats je gewenste artikelen in de winkelwagen, bekijk je winkelmand en voer daar de kortingscode in. Vervolgens klik je op “kortingsbon toepassen” en de korting wordt automatisch in mindering gebracht.

LET OP: de kortingscode bij inschrijving nieuwsbrief verschijnt op je scherm en wordt niet gemaild! Deze code is gekoppeld aan het (ingevulde) emailadres en kan alleen in combinatie éénmalig gebruikt worden. Helaas werkt de kortingscode niet op artikelen van Richmond Interiors en ook niet i.c.m. andere (kortings-)acties of sale-artikelen: korting op korting gaat niet, sorry.

Hoe werkt de What is Hip Stapelkorting?

Heel eenvoudig: hoe meer je besteld, hoe meer korting je krijgt! Want de verzend- en transportkosten zijn een behoorlijk groot deel van het orderbedrag. Dus als je meer bestelt, worden de verzendkosten relatief steeds lager: de bezorger rijdt toch! De stapelkorting werkt niet alleen individueel maar ook op een hele serie. Dus je krijgt stapelkorting als je New Gravure kasten combineert of bij de Zuiver Summer bank een extra hocker bestelt.

De stapelkorting werkt automatisch als je meerdere producten (dezelfde of uit dezelfde serie) in je winkelmandje doet. Als de geselecteerde producten stapelkorting hebben, werkt onze kortingscode niet meer: korting op korting gaat niet, helaas.

Jouw gewenste artikelen niet in de stapelkorting of werkt je kortingscode niet? Mail of app ons even voor een offerte op maat!

Versturen jullie bestellingen internationaal?

Nog niet, helaas! Wij verzenden uitsluitend nationaal én België: heeft te maken met BTW, invoerrechten, etc. Op dit moment leveren wij wel bijna alle artikelen (ook) in België. Om logistieke redenen, kan het zijn dat een bestelling in België toch niet geleverd kan worden: wij laten dat ZSM weten en zorgen uiteraard voor een passende oplossing.

Stoelen per stuk bestellen: hoe dan?

Ja hoor: bij ons kan je stoelen per stuk bestellen! Want hip komt niet alleen in sets van 2, of 4 jouw kant op. Nee, wij verzenden stoelen ook per stuk. Het versturen doen wij, omdat stoelen veelal standaard in een doos per 2 of 4 verpakt zitten, vanuit ons eigen magazijn. We moeten de stoelen nml even uit-/inpakken en hebben daar extra tijd voor nodig. Dus de levertijd kan iets langer zijn dan normaal: magazijnmannen zijn vaak erg druk…

Wat zijn de betalingsmethodes?

In de What is Hip webshop bieden wij een aantal betalingsopties aan. Naast het handmatig overmaken (app, bel of mail ons eerst even!) kan je per IDEAL betalen alsmede met Creditcard, Klarna in 3 delen / Achteraf betalen, PayPal en Bancontact. In de winkels uitsluitend via PIN of Creditcard (of via bank overmaken): no cash in de shops. Meer info hier!

Kan ik mijn bestelling naar twee adressen verzenden?

Helaas; dat kan natuurlijk wel maar helaas niet standaard via onze website. Wij adviseren je om twee (of meerdere) aparte bestellingen te doen voor aparte afleveradressen. Of even langs te gaan in onze winkels dan regelen we het voor je. Je kan ook natuurlijk even mailen of appen!

Ik heb geen bevestiging/email of digitale kassabon ontvangen?

Oeps! Als je niet binnen enkele minuten na je bestelling een email hebt ontvangen dan kan je provider onze automatische email mogelijk als spam gezien hebben en heeft deze verwijderd of verplaatst naar je spambox: check daar even. Of je hebt misschien bij de bestelgegevens een typefout gemaakt in jouw emailadres. Mail, app of bel ons dan even.

Kan ik ook handmatig mijn betaling overschrijven via mijn bank?

Natuurlijk is het ook mogelijk om een handmatige bankoverschrijving te doen, of te betalen via een betaallink. Informeer in onze winkels, stuur even een mail of bel ons voor verder instructies en uitleg over deze bestelmogelijkheid.

Is het veilig om bij What is Hip te bestellen?

Jazeker! Betalingen via onze website aan What is Hip worden verzorgd door Mollie. Zij verzorgen ook de betalingen van heel veel andere webshops en zij waarborgen dat je transactie beveiligd wordt uitgevoerd. Mocht je nog vragen hebben over Mollie, kijk dan op www.mollie.nl

Klachten, niet tevreden?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, neem dan contact met ons op via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).